Algemene voorwaarden Ticketplaza.com
Javastraat 48
1094 HJ Amsterdam
T: +31 (0)20 463 88 88
E: info@ticketplaza.com
KVK: 34286690
BTW: 818784490
Introductie
Ticketplaza.com is een handelsnaam van Ticketplaza B.V. gevestigd te Amsterdam aan de Javastraat 48 (1094 HJ) en is een dienstverlener op het gebied van reizen. Middels haar site informeert en adviseert Ticketplaza.com en worden reserveringen gemaakt. Ticketplaza.com verleent deze diensten in uw opdracht. De boekingsvoorwaarden zijn van toepassing op alle vormen van dienstverlening van Ticketplaza.com. Hierop zijn enkele uitzonderingen. De boekingsvoorwaarden worden u op verzoek toegezonden.
In deze voorwaarden wordt gesproken over informatie, adviezen, bemiddeling en reserveringen van en door Ticketplaza.com. Dit geschiedt door informatie, advies op en sturing door onze site en middels e-mail of telefonisch contact. Ook daar waar u zelf handelingen verricht bemiddelt Ticketplaza.com voor u en maakt de reserveringen. In het vervolg van deze voorwaarden dient u uitspraken hieromtrent dan ook op deze wijze te interpreteren.
Ticketplaza.com kan een reservering voor u maken. Ticketplaza.com verleent deze dienst in uw opdracht. Zij brengt dan een overeenkomst tot stand tussen u en de door u gekozen dienstverlener. Ticketplaza.com is zelf geen partij bij de uiteindelijke overeenkomst. Ticketplaza.com kan bijvoorbeeld reserveringen maken voor losse vliegtickets, autohuur, hotelkamers en kan verzekeringen voor u afsluiten.
Ticketplaza.com is niet aansprakelijk voor de juiste uitvoering van de via haar gereserveerde diensten. Hierop zijn meestal de leveringsvoorwaarden van de betrokken dienstverlener, bijvoorbeeld de luchtvaartmaatschappij of hotelier, van toepassing. Ticketplaza.com is uiteraard wel verantwoordelijk voor een correcte afhandeling van uw reserveringsopdracht.
U bent zelf verantwoordelijk voor het verstrekken van de informatie die nodig is om een correcte reservering tot stand te brengen en uit te voeren. Dit betreft bijvoorbeeld het verstrekken van de juiste passagiersnamen, e-mailadres, telefoonnummer en dergelijke.
Ook bent u er zelf verantwoordelijk voor dat u bij het op reis gaan in het bezit bent van de juiste en geldige reisdocumenten (paspoort, visa, inentingsbewijzen en dergelijke). Houdt u er rekening mee dat een visum ook nodig kan zijn voor het land waar u een tussenlanding of overstap maakt.
Ticketplaza.com zal u in het algemeen direct bij het geven van de opdracht een bevestiging verstrekken. Mocht dit niet mogelijk zijn, dan zal deze u per e-mail toegezonden worden. Ticketplaza.com kan, mits dit van tevoren aan de klant bekend wordt gemaakt, voor het verlenen van zijn diensten een tarief in rekening brengen.
Wij wijzen alle passagiers van en naar de VS erop, dat uw gegevens toegankelijk zijn voor lokale autoriteiten in verband met een wettelijk verplichte veiligheidscontrole. Uw gegevens worden slechts voor veiligheidsdoeleinden gebruikt. Met uw reserveringsopdracht bevestigt u hiertegen geen bezwaar te hebben.
Indien u een enkele reis heeft geboekt, is het noodzakelijk dat u zich bij de Ambassade of Consulaat goed laat informeren over de benodigde formaliteiten. U koopt een enkele reis op eigen risico.
De persoon die de reservering maakt dient 18 jaar of ouder te zijn. Door een reservering via Ticketplaza.com te maken, bent u op de hoogte van de van toepassing zijnde voorwaarden en gaat u met deze voorwaarden akkoord.
1. Boeking en reserveringsvoorwaarden
1.1 De opdracht behelst de overeenkomst tussen de reiziger en Ticketplaza.com waarbij Ticketplaza.com zich jegens de reiziger verbindt diensten te verlenen op het gebied van reizen, zulks in de ruimste zin des woords.
1.2 Degene die in de uitoefening van zijn bedrijf adviseert, informeert en bemiddelt bij de totstandkoming van overeenkomsten op het gebied van reizen.
1.3 De vervoerder, accommodatieverschaffer, autoverhuurder en/of andere dienstverleners op het gebied van reizen, zulks in de ruimste zin des woords, met wie de reiziger een overeenkomst aangaat en die, met inachtneming van de toepasselijke voorwaarden, verantwoordelijk is voor de uitvoering van de dienst.
1.4.
a. De opdrachtgever (aanmelder), of
b. degene te wiens behoeve de door Ticketplaza.com verrichte diensten zijn bedongen en die dat beding heeft aanvaard.
1.5 De dagen:
maandag tot en met vrijdag van 09:30 tot 17:30 uur en zaterdag van 10:00 uur tot 17:00 uur, uitgezonderd erkende feestdagen, tenzij Ticketplaza.com uitdrukkelijk aangeeft dat andere openingstijden gelden.
2. Betaling
2.1 Directe betaling
U kunt op Ticketplaza.com betalen middels iDEAL, Apple Pay, Google Pay, Bancontact of creditcard. Betalen via iDEAL is gratis. Kiest u echter voor een andere betaalwijze, dan kunnen daarvoor kosten in rekening worden gebracht. Deze kosten worden tijdens het boekingsproces getoond. Op het moment van de transactie zal het bedrag direct in rekening worden gebracht. Ter preventie van creditcardfraude dient u het correspondentieadres op te geven van de bij de bank bekende adresgegevens van de creditcard houder. Bij twijfel over creditcardfraude zijn wij gerechtigd om aanvullende bewijsstukken van u te verlangen of een andere betaalwijze.
2.2 Niet-directe betaling
Bij sommige luchtvaartmaatschappijen kunt u ook betalen via overboeking of contant op ons reisbureau. In dit geval dient het totaalbedrag binnen het aangegeven tijdslimiet aan ons te zijn betaald.
Indien het bedrag niet tijdig voldaan is, wordt uw boeking automatisch geannuleerd en bent u 25 EUR annuleringskosten per ticket aan Ticketplaza.com verschuldigd.
De reisovereenkomst tussen u en de dienstverlener komt tot stand door aanvaarding van uw aanbod door de betreffende dienstverlener. U heeft geen herroepingsrecht met betrekking tot de in uw opdracht gemaakte reserveringen, daar dit is uitgesloten voor diensten betreffende vervoer, logies, autoverhuur en van diensten met betrekking tot vrijetijdsbesteding.
De gepubliceerde reissommen zijn vastgesteld op basis van prijzen, wisselkoersen, brandstofprijzen, heffingen en belastingen die op het moment van publicatie bij de dienstverlener bekend waren.
3. Levering
Nadat u een reserveringscode heeft ontvangen en het volledige bedrag heeft betaald zullen wij tot levering van uw vliegtickets overgaan. In geval het een elektronisch ticket betreft versturen wij uw elektronische ticket per e-mail naar het door u opgegeven e-mailadres uiterlijk 7 werkdagen na betaling.
Bij Ticketplaza.com worden soms combinaties van vliegtickets en/of vouchers aangeboden waarvoor het niet mogelijk is om een ticket en/of voucher af te geven voor de vermelde prijs en/of boekingsklasse. Dit komt doordat de tarieven en boekingsklassen op Ticketplaza.com via volledig
geautomatiseerde processen worden geplaatst en deze continu aan prijswijzigingen onderhevig zijn. Als u binnen 48 uur na boeking geen ticket, voucher of bevestiging ontvangt, zal een medewerker van Ticketplaza.com binnen vijf werkdagen na de boeking contact met u opnemen per telefoon of e-mail. Zij zullen dan mogelijke alternatieven met u bespreken. Ticketplaza.com behoudt echter het recht om deze boekingen te weigeren en de vooruitbetaalde reissom volledig terug te betalen.
Boekingen zijn in principe gegarandeerd zodra de tickets en/of vouchers door Ticketplaza.com namens de dienstverleners zijn afgegeven en betaald. Toch behoudt Ticketplaza.com het recht om binnen twee werkdagen na ontvangst van de betaling en afgifte van de tickets en/of vouchers terug te komen op de aangeboden tarieven en/of boekingsklassen. Dit omdat deze tarieven en klassen door de dienstverleners worden vastgesteld en door derden op de website worden geplaatst. Fouten zoals systeemfouten kunnen leiden tot de plaatsing van onjuiste tarieven en klassen, waardoor tickets en/of vouchers voor een verkeerd tarief of in een verkeerde klasse worden afgegeven.
De tarieven en boekingsklassen worden via volledig geautomatiseerde processen op de site van Ticketplaza.com geplaatst, en tickets en/of vouchers worden op basis van deze gegevens geprint. Hoewel Ticketplaza.com haar uiterste best doet om deze processen en de gepubliceerde tarieven en klassen te controleren, kan zij geen 100% garantie bieden. Daarom behoudt Ticketplaza.com zich het recht om binnen twee werkdagen een bijbetaling te vragen of de tickets en/of vouchers te annuleren en de vooruitbetaalde reissom volledig terug te betalen als er sprake is van foutief gepubliceerde tarieven of boekingsklassen, of als tickets zijn afgegeven voor een onjuist tarief of met een onjuiste luchthavenbelasting.
In de internationale boekingssystemen worden soms combinaties van luchtvaartmaatschappijen aangeboden waarvoor geen elektronisch ticket kan worden afgegeven, omdat deze maatschappijen geen ticketovereenkomst met elkaar hebben of geen officieel IATA-lid zijn. In dergelijke gevallen neemt een medewerker binnen twee werkdagen na boeking contact met u op om alternatieven te bespreken. Ticketplaza.com behoudt zich het recht voor om deze boekingen te weigeren en de betaalde reissom terug te betalen.
Vluchtschema's zijn vaak onderhevig aan wijzigingen, die niet altijd (tijdig) door luchtvaartmaatschappijen aan Ticketplaza.com worden doorgegeven. De opdrachtgever is zelf verantwoordelijk voor het controleren van het definitieve vluchtschema (route en tijden) uiterlijk een dag voor vertrek. Dit kan tijdens het (online) inchecken bij een luchtvaartmaatschappij of voor lijndiensten op www.checkmytrip.com. Als Ticketplaza.com tijdig door een luchtvaartmaatschappij wordt geïnformeerd over een wijziging, nemen wij telefonisch of per e-mail contact op met de opdrachtgever. Bij grotere wijzigingen vragen wij om een ontvangstbevestiging. We doen minimaal één poging per telefoon en/of e-mail om de opdrachtgever te bereiken. Indien we de opdrachtgever niet tijdig kunnen bereiken, behouden we ons het recht voor om uit zijn of haar naam de wijziging(en) te accepteren en te verwerken, om annulering door de luchtvaartmaatschappij te voorkomen. Als we de opdrachtgever niet kunnen bereiken via de verstrekte contactgegevens, dient de opdrachtgever zelf uiterlijk een dag voor vertrek het definitieve vluchtschema te controleren tijdens het (online) inchecken en/of op www.checkmytrip.com.
4. Aansprakelijkheid
4.1 Ticketplaza.com zal bij haar werkzaamheden de zorg van een goede opdrachtnemer in acht nemen.
4.2 Onverminderd het hiervoor bepaalde aanvaardt Ticketplaza.com geen aansprakelijkheid voor handelingen en/of nalatigheden van de betrokken dienstverlener(s), noch voor de juistheid van de door deze dienstverleners(s) verstrekte informatie. Ticketplaza.com draagt geen verantwoordelijkheid voor foto's, folders en ander voorlichtingsmateriaal.
4.3 Voor zover Ticketplaza.com zelf toerekenbaar te kort schiet en de reiziger daardoor schade lijdt, is de aansprakelijkheid beperkt tot maximaal 100% van de gefactureerde diensten. Zogenaamde gevolgschade is hiervan uitgesloten.
4.4 Ticketplaza.com is niet verantwoordelijk voor eventuele toezeggingen van zijn personeel en/of derden, waarbij op kenbare wijze wordt afgeweken van de in deze voorwaarden of in de voorwaarden van de verantwoordelijke dienstverlener vermelde condities, tenzij zulke toezeggingen nadien schriftelijk worden bevestigd door de directie van Ticketplaza.com.
5. Controleer uw actuele reisschema voor vertrek
Het kan voorkomen dat de luchtvaartmaatschappij een wijziging aanbrengt in uw reisschema. De luchtvaartmaatschappij is hiertoe gerechtigd om dit op ieder moment te doen. Uit service oogpunt zullen wij deze schemawijzigingen zo spoedig mogelijk naar het door u opgegeven e-mailadres sturen. Wij zijn niet aansprakelijk als deze e-mails u niet of niet tijdig bereiken.
Daarom bent u er zelf verantwoordelijk voor dat u in ieder geval 2 dagen voor vertrek van elke vlucht uw actuele reisschema raadpleegt via www.checkmytrip.com. (Deze site werkt niet voor de lowcostmaatschappijen*, bij de lowcostmaatschappijen zullen wij de schemawijzing per e-mail naar u toezenden).
6. Reisdocumenten
U bent verantwoordelijk voor het correct verstrekken van (persoons)gegevens die nodig zijn voor een juiste boeking en uitvoering daarvan. Indien uw persoonsgegevens veranderen, moet u Ticketplaza.com hiervan onmiddellijk op de hoogte stellen. Ticketplaza.com kan kosten in rekening brengen voor het wijzigen van persoonsgegevens.
Bij het boeken moet u ervoor zorgen dat de eerste voornaam en achternaam van de reiziger precies overeenkomen met die in het paspoort. Als u getrouwd bent, gebruikt u de meisjesnaam zoals vermeld in uw paspoort, niet de achternaam van uw echtgenoot. Vermeldingen zoals 'echtgenoot van' of 'weduwe van' moeten worden vermeden.
Voorbeelden:
- De heer Jan van Houten à Eerste voornaam: Jan à Achternaam: vanHouten - Mevrouw Sophie Lotte Scheltema ev van Houten à Eerste voornaam: Sophie à Achternaam: Scheltema
Gebruik geen leestekens, koppeltekens of accenten. Voorbeeld: "Müller" wordt "Muller".
Indien de naam op uw vliegticket niet correct is, kan de luchtvaartmaatschappij u de toegang tot de vlucht weigeren. Als u na het bevestigen van de boeking merkt dat er een fout in de naam staat, neem dan direct contact op met de klantenservice van Ticketplaza.com. Er worden altijd kosten in rekening gebracht voor wijzigingen, inclusief €50 administratiekosten en eventuele kosten van de luchtvaartmaatschappij. Ticketplaza.com kan niet garanderen dat naamswijzigingen door de luchtvaartmaatschappij worden geaccepteerd.
U bent zelf verantwoordelijk voor het in bezit hebben van de juiste en geldige reisdocumenten. Dit omvat, maar is niet beperkt tot: paspoort, visum, inentingsbewijzen, geboorteakten, uittreksels bevolkingsregister en toestemmingsformulieren. Controleer meerdere malen voor vertrek of uw reisdocumenten geldig en volledig zijn via de websites van het Ministerie van Buitenlandse Zaken en de Visumdienst. Lokale regelgeving kan regelmatig veranderen, en als uw reisdocumenten niet geldig zijn, kan u de toegang tot uw vlucht worden geweigerd. Ticketplaza.com accepteert geen aansprakelijkheid als u niet over geldige reisdocumenten beschikt.
Let erop dat veel landen eisen dat uw paspoort nog zes maanden na uw verblijf geldig is. Ook kan het verkrijgen van een visum tijd kosten. Vraag daarom zo snel mogelijk een visum aan nadat u uw vliegticket heeft geboekt. Ticketplaza.com is niet aansprakelijk als u niet beschikt over geldige reisdocumenten.
Voor een overstap op een luchthaven kunnen ook reisdocumenten (zoals paspoort, visum, inentingsbewijzen) verplicht zijn. Raadpleeg voor meer informatie de websites van het Ministerie van Buitenlandse Zaken en de Visumdienst.
Voor veel buitenlandse bestemmingen zijn vaccinaties en/of malariatabletten noodzakelijk. Zonder de juiste inentingen kan u de toegang tot een land worden geweigerd, zelfs bij een korte overstap. Verschillende instanties, zoals de GGD, vaccinatiebureaus en huisartsen, kunnen u adviseren over de benodigde vaccinaties en gezondheidsrisico’s.
Als u naar of via de Verenigde Staten reist en gebruik wilt maken van het VISA Waiver Program (VWP), moet u toestemming vragen via het Electronic System for Travel Authorisation (ESTA). Doe dit bij voorkeur uiterlijk 72 uur voor vertrek. Als u geen toestemming krijgt, heeft u mogelijk niet genoeg tijd om de benodigde visa alsnog aan te vragen. De kosten voor de ESTA-aanvraag zijn
voor rekening van de reiziger en moeten per creditcard worden voldaan. Zonder ESTA is reizen naar of via de Verenigde Staten niet toegestaan. Voor meer informatie verwijst Ticketplaza.com u naar de website van ESTA.
Ticketplaza.com wijst reizigers naar de Verenigde Staten erop dat uw gegevens toegankelijk zijn voor lokale autoriteiten in verband met wettelijke veiligheidscontroles. Deze gegevens worden alleen voor veiligheidsdoeleinden gebruikt door ESTA.
7. Lijndienstvluchten
7.1 Voor alle reizen naar het buitenland zijn geldige reisdocumenten vereist. De reiziger dient ervoor zorg te dragen dat hij bij vertrek in het bezit is van de benodigde documenten, zoals een geldig paspoort en de eventueel vereiste visa, bewijzen van inentingen en vaccinaties. Afhankelijk van de nationaliteit van u en/of uw medereiziger(s) en uw reisbestemming(en) gelden hiervoor verschillende bepalingen. Voor actuele informatie voor andere nationaliteiten kunt u terecht bij de ambassade(s) van het land van uw bestemming(en).
7.2 Voor een groot aantal buitenlandse bestemmingen zijn vaccinaties en/of malariatabletten noodzakelijk. Het niet hebben van bepaalde inentingen kan tot gevolg hebben dat u de toegang tot een land geweigerd kan worden. Ook bij een kort verblijf, bijv. een overstap, kunnen vaccinaties van toepassing zijn. Meer informatie hierover kunt u vinden opwww.ggd.nl
7.3 Ticketplaza.com kan op uw verzoek per e-mail algemene informatie betreffende paspoorten, visa en eventuele formaliteiten op gezondheidsgebied verstrekken.
7.4 De reiziger zal zelf bij de betrokken autoriteiten de benodigde aanvullende informatie inwinnen en tevens tijdig voor vertrek nagaan of de eerdere informatie nog correct is. De vluchtnummers en vluchttijden zoals deze op uw bevestiging of reisschema vermeld staan zijn een momentopname ten tijde van de reservering. De mogelijkheid is aanwezig dat luchtvaartmaatschappijen schemawijzigingen doorvoeren waardoor de vluchtnummers, vluchttijden of de gevlogen route veranderen. Ticketplaza.com streeft ernaar u voor vertrek op de hoogte te stellen van deze wijzigingen. Daar wij hiervoor geen garantie kunnen bieden, dan wel dat de informatie ons niet tijdig bereikt bent u zelf verantwoordelijk voor het verkrijgen van de juiste vluchtnummers en vertrektijden. Deze informatie kunt u verkrijgen opwww.schiphol.nl.
7.5 Daar vluchtnummers en -tijden ook tijdens uw reis kunnen veranderen dient u tijding voor vertrek van iedere vlucht deze informatie te controleren.
7.6 De klant is zelf verantwoordelijk voor het in het bezit hebben van alle juiste reisbescheiden. Ticketplaza.com kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor onjuistheden, of het niet ontvangen van de reisbescheiden (vouchers/tickets).
8. Annuleren/ Wijzigen lijndienstvluchten
8.1 Eventuele annuleringen van, of wijzigingen in, de verstrekte opdracht(en) kunnen alleen op werkdagen en alleen op verzoek van de opdrachtgever plaatsvinden. Indien op verzoek van de opdrachtgever een annulering plaatsvindt van, of wijzigingen worden aangebracht in, reeds gemaakte reserveringen zullen de daaraan verbonden kosten in rekening worden gebracht. Dat kunnen naast de door de dienstverlener in rekening gebrachte annulerings- of wijzigingskosten, ook zijn de kosten die Ticketplaza.com moet maken om de annulering c.q. wijziging tot stand te brengen.
8.2 Elke annulering dient via Ticketplaza.com of per e-mail te worden ingediend. Dit dient uiterlijk 3 werkdagen na de gebeurtenis te geschieden doch minimaal 2 werkdagen voor vertrek. Deze annulering dient te geschieden door de persoon, die de reservering heeft gemaakt. In alle gevallen dient u onze ontvangstbevestiging van uw annuleringsverzoek af te wachten, hetgeen aangeeft dat uw annulering bij ons is ontvangen en door ons wordt verwerkt.
8.3 Naast de wijzigings- en annuleringskosten van de luchtvaartmaatschappij brengen wij de volgende administratiekosten in rekening:
Wijzigen: EUR 50,- per vliegticket per gebeurtenis (indien mogelijk).
Annuleren: EUR 50,- per vliegticket per gebeurtenis (indien mogelijk).
Annuleringskosten gehanteerd door de luchtvaartmaatschappij zijn afhankelijk van de voorwaarden. Vaak zijn de kosten 100%, in het gunstige geval zijn de kosten vanaf 35% van het totaalbedrag.
8.4 U kunt vooraf controleren op Ticketplaza.com wat de annulerings- of wijzigingskosten bedragen. In de meeste gevallen zijn deze kosten 100%, hetgeen betekent dat restitutie niet mogelijk is. Wilt u een flexibel ticket, informeer dan bij onze helpdesk naar de mogelijkheden. Flexibele tickets hebben doorgaans (veel) hogere tarieven.
8.5 Als u niet volgens de voorwaarden van uw annuleringsverzekering annuleert of als u geen annuleringsverzekering heeft afgesloten, dan zijn de (aanzienlijke) annuleringskosten voor uw rekening. Indien de annuleringskosten op uw ticket niet 100% /zijn, kunnen wij het ticket voor (gedeeltelijke) restitutie indienen bij de luchtvaartmaatschappij. Het ticket (dit geldt niet voor e tickets) dient binnen 1 jaar na de oorspronkelijke vertrekdatum ter annulering te zijn ingediend, anders is het ticket verlopen en kan er géén restitutie meer worden verleend. Het te restitueren bedrag wordt aan u overgemaakt, zodra wij het bedrag van de luchtvaartmaatschappij hebben ontvangen. Dit duurt gemiddeld 8 tot 12 weken, maar kan in sommige gevallen aanzienlijk langer duren (6 tot 12 maanden). Ticketplaza.com rekent een administratieve vergoeding van € 25,- per ticket voor de terugvordering van eventuele restituties. Een voucher heeft een geldigheidsduur van 1 jaar.
8.6 Als u wél volgens de voorwaarden van uw afgesloten annuleringsverzekering annuleert, dan betaalt de verzekeringsmaatschappij uw annuleringskosten. Het te restitueren bedrag wordt dan aan u overgemaakt, zodra wij het bedrag van de verzekeringsmaatschappij hebben ontvangen.
8.7 Indien er sprake is van restitutie op uw vliegtickets conform de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij, dan betreft dit het bedrag aan vliegtickets inclusief luchthavenbelasting, maar exclusief de bemiddelings c.q. reserveringenkosten en ticket fees en overige producten die u bij ons heeft gekocht.
9. Lowcostmaatschappijen
Wij bieden onder andere de volgende lowcost maatschappijen aan: Transavia, Ryanair, Vueling, Easyjet, Wizz Air, Ryanair.
10. Annulering/ Wijziging door luchtvaartmaatschappij
Er vindt geen restitutie plaats wanneer de luchtvaartmaatschappij zijn vluchten annuleert of het vluchtschema wijzigt. Uitzonderingen worden door de luchtvaartmaatschappij bepaald. Ticketplaza.com kan hierin bemiddelen en brengt hier kosten voor in rekening.
In het kader van advies en informatieverstrekking geven wij hieronder enkele belangrijke leveringsvoorwaarden aan die alle luchtvaartmaatschappijen hanteren:
10.1 Retourtickets als enkele reis
Van een retourticket kunt u niet enkel de terugreis gebruiken: Als u geen gebruik maakt van de heenreis, dan wordt automatisch uw terugreis geannuleerd door de luchtvaartmaatschappij! 10.2 Instappen luchthaven van vertrek zoals geboekt
U dient altijd in te stappen op de luchthaven van vertrek zoals u heeft geboekt: u kunt dus nooit halverwege instappen bij een luchthaven waar u een overstap maakt.
10.3 Leeftijden van kinderen en baby’s.
Kinderen zijn 2 t/m 11 jaar en baby’s 0 t/m 1 jaar op tijdstip van de heenreis (indien de baby tijdens reis 2 jaar wordt kunnen afwijkende tarieven gelden, contacteer hierover onze klantenservice).
11. Voorkeuren
Indien u bij het afsluiten van de reisovereenkomst specifieke wensen aangeeft met betrekking tot de door de dienstverlener te leveren diensten, zoals bijvoorbeeld een voorkeur voor een specifieke zitplaats in het vliegtuig of de ligging van een hotelkamer, zal er zoveel mogelijk rekening worden
gehouden met deze voorkeuren. Ondanks mogelijke vermeldingen op reisbescheiden en boekingsformulieren, kunnen hier echter geen rechten aan worden ontleend.
12. Geschillen
Klachten over een door Ticketplaza.com gemaakte reservering kunnen tot uiterlijk één maand na afloop van de gereserveerde dienst of, als de reis geen doorgang heeft gevonden, tot één maand na de oorspronkelijke vertrekdatum genoemd in de reisbescheiden, bij de Ticketplaza.com klantenservice worden ingediend. Wilt u een klacht indienen i.v.m. de dienstverlening van de luchtvaartmaatschappij, dan verzoeken wij u om rechtstreeks contact op te nemen met de betreffende luchtvaartmaatschappij.
13. Vertrekbelasting
Sommige luchthavens (m.n. in het Verre Oosten) en luchtvaartmaatschappijen kennen lokale vertrekbelastingen. Deze worden niet door Ticketplaza.com geheven, maar apart op de vertrekluchthaven.
14. Bagage meenemen
De afmetingen en het gewicht van bagage en handbagage variëren per luchtvaartmaatschappij. De bagagevoorwaarden van uw vlucht kunt u vinden in ‘’Mijn reserveringen’’. Houd er rekening mee dat er mogelijk extra kosten worden berekend voor het meenemen van bagage. Deze kosten worden tijdens het boekingsproces weergegeven.
15. Boeken van tickets
Als u een vliegticket boekt, is de betreffende luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk voor uw boeking. De noodzakelijke reisinformatie en persoonlijke gegevens worden opgeslagen in het boekingssysteem van de dienstverlener.
15.1 Inchecken
Het is de verantwoordelijkheid van de reiziger om op tijd in te checken bij de luchtvaartmaatschappij. Voor sommige luchtvaartmaatschappijen, zoals Ryanair en Easyjet, is online inchecken verplicht. Voor actuele informatie adviseren wij u contact op te nemen met de luchtvaartmaatschappij. Zorg ervoor dat u ruim op tijd incheckt en de (centrale) veiligheidscontrole passeert. Restitutie van uw vliegticket is niet mogelijk als u uw vlucht mist. Wij raden de volgende inchecktijden aan:
• Minimaal 2 uur voor Europese vluchten.
• Minimaal 3 uur voor vluchten buiten Europa.
• Voor vluchten naar bestemmingen met strenge veiligheidscontroles zoals, maar niet beperkt tot, de Verenigde Staten minimaal 3 uur voor vertrek.
15.2 Zwangere Vrouwen
Luchtvaartmaatschappijen kunnen zwangere vrouwen weigeren afhankelijk van de duur van de zwangerschap. Raadpleeg de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij waarmee u vliegt of neem contact op met de klantenservice van Ticketplaza.com.
15.3 Paspoorten voor Baby’s
Vanaf 26 juni 2012 moet elk kind, inclusief baby's, in Nederland een eigen paspoort of identiteitskaart hebben om naar het buitenland te reizen. Dit geldt voor reizen binnen en buiten Europa. De geldigheid van de kinderbijschrijving in het paspoort van een ouder vervalt en heeft geen invloed op de geldigheid van het paspoort van de ouder. Voor meer informatie verwijst Ticketplaza.com u naar de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken.
15.4 Reizen met Baby’s
In de luchtvaart wordt een baby gedefinieerd als een kind dat op de datum van de vlucht, zowel heen- als terugreis, jonger is dan 2 jaar. Een volwassene kan doorgaans met één baby reizen. Het is soms mogelijk om met meerdere baby's te reizen, afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij. Een baby heeft geen recht op een eigen stoel en moet tijdens de vlucht op schoot gehouden worden. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de klantenservice van Ticketplaza.com.
15.5 Alleen Reizende Kinderen
Voordat u een boeking maakt voor een alleenreizend kind, dient u altijd contact op te nemen met de klantenservice van Ticketplaza.com. Houd er rekening mee dat luchtvaartmaatschappijen doorgaans geen alleenreizende kinderen onder de 18 jaar vervoeren. U bent zelf verantwoordelijk voor het raadplegen van de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij voordat u een boeking maakt voor een alleenreizend kind onder de 18. Ticketplaza.com is niet aansprakelijk indien de reiziger geen contact heeft opgenomen met Ticketplaza.com voordat een boeking voor een alleenreizend kind is gemaakt.
15.6 Vluchttijden, Vluchtnummers en Vluchtroutes
De bij boeking verstrekte vluchttijden, vluchtnummers en vluchtroutes zijn onder voorbehoud van wijzigingen en worden niet door Ticketplaza.com gegarandeerd. Controleer daarom 24 uur voor vertrek het actuele reisschema. U kunt het schema van een lijndienstvlucht controleren op www.checkmytrip.com, voor andere luchtvaartmaatschappijen verwijzen wij u naar de website van de betreffende dienstverlener. Ticketplaza.com is niet verantwoordelijk voor schade door wijzigingen van de luchtvaartmaatschappij, maar zal zich inspannen om de opdrachtgever tijdig te informeren over veranderingen. Deze communicatie gebeurt uitsluitend via het bij boeking opgegeven e-mailadres.
15.7 Verplichte Volgorde Reisschema
Een vliegticket bestaat uit een of meer coupons die de reisonderdelen weergeven zoals vermeld in het reisschema. Het tarief dat door de opdrachtgever is betaald, komt overeen met het reisschema op het vliegticket. Het gebruik van het gehele reisschema zoals vermeld op het vliegticket is essentieel voor de vervoersovereenkomst. De reiziger moet zich houden aan de geboekte reisroute en mag geen individuele coupons annuleren of ongebruikt laten. Een vliegticket zal niet worden geaccepteerd als een of meer coupons niet in volgorde worden gebruikt, beginnend met de plaats van vertrek zoals vermeld op het vliegticket. Bij het niet verschijnen voor een vlucht zal de luchtvaartmaatschappij de reiziger als een "no show" beschouwen, wat leidt tot annulering van alle vervolgvluchten zonder compensatie. Voor een vlucht Düsseldorf-Amsterdam-New York kunt u dus niet instappen in Amsterdam.
15.8 Reizen met Treintickets
Als u een treinticket heeft voor een deel van uw reis naar of van de luchthaven, moet u dit deel per trein afleggen. U kunt uw treinticket met zitplaatsreservering ophalen bij speciale balies op uw vertrekstation, op vertoon van uw vliegticket en een geldig identiteitsbewijs. De treintickets kunnen meestal vanaf 4 uur voor vertrek van de trein worden opgehaald. Zorg ervoor dat uw treinkaartje door de conducteur wordt afgestempeld, omdat u dit moet tonen bij de incheckbalie op de luchthaven als u na de treinreis een vlucht neemt.
16. Intellectuele eigendomsrechten
De inhoud van Ticketplaza.com, exclusief materiaal geleverd door derden, is beschermd door intellectuele eigendomsrechten. Dit materiaal mag niet worden gebruikt zonder voorafgaande toestemming van Ticketplaza.com, behalve voor zover toegestaan door de wet.
17. Algemeen
De originele tekst van deze Algemene Voorwaarden is in het Nederlands opgesteld en is altijd leidend voor de interpretatie van de bepalingen. Op de dienstverlening door Ticketplaza.com is Nederlands recht van toepassing.
Indien een bepaling uit deze Algemene Voorwaarden ongeldig, niet bindend, nietig of vernietigbaar blijkt te zijn, blijft de geldigheid van de overige bepalingen onveranderd. Ticketplaza.com zal zo snel mogelijk na constatering van de ongeldigheid, nietigheid of vernietigbaarheid een nieuwe, geldige bepaling opstellen.
Ticketplaza.com behoudt zich het recht voor deze Algemene Voorwaarden aan te passen. Tijdens het boekingsproces wordt altijd de meest recente versie van deze voorwaarden beschikbaar gesteld om te downloaden.
De Opdrachtgever erkent en verklaart, door de aanvaarding van deze Algemene Voorwaarden, tevens de Disclaimer te aanvaarden.

İndirimli biletler, seyahat rehberleri ve kampanyalardan haberdar olmak için e-posta adresinizle bülten’e kaydolun!
Seyahat Planı
Destinasyonlar
Popüler Ülkeler
Popüler Şehirler
Popüler Havayolları